بررسی سیستم چیلر و برج خنک کننده

يکشنبه 4 ارديبهشت 1401
15:03
شرکت مهتاب گستر

برج خنک کننده

برج خنک کننده (کولینگ تاور) دستگاه خنک کننده آب می باشد که وظیفه اصلی آن کاری دستگاه های صنعتی از جمله چیلر را بر عهده دارد که می‌ تواند هم از نوع مکعبی و هم از نوع مخلوطی به کار گرفته شود زمانی که کلمه چیلر در کنار برج‌ های خنک‌ کننده به کار برده می شود به این معنی است که کولینگ تاور در واقع وظیفه خنک کاری چیلر را بر عهده دارد. همان طور که می دانید بسیاری از انکاع چیلر از آب خنک بوده و نیازمند دستگاهی می باشند که مورد گرم خروج از اواپراتور را باز خنک نمایند.

سیستم چیلر و برج خنک کننده 

در سیستم چیلر و برج خنک کننده دو مدار مجزای آب وجود دارد که یکی از آن ها آبی است که در اواپراتور چیلر سرد می‌ شود (یعنی مبرد گرمای آب را می گیرد تا آن را سرد کند) و به مصرف کننده ها پمپاژ می‌ شود و دیگری آبی است که در کندانسور چیلر گرم می‌ شود (یعنی مبردی که داغ شده گرمای خود را به آب می دهد) و این آب گرم در واقع باید به نحوی خنک شود تا بتواند دوباره در کندانسور گرمای مبرد را بگیرد و برای این کار به دستگاه برج خنک کننده یا همان کولینگ تاور پمپاژ می‌ شود و با چرخش درون برج، خنک شده و به چیلر بر می گردد.

در سیستم چیلر و برج خنک کننده یک مبدل حرارتی به نام کندانسور که معمولا از نوع پوسته و لوله یا صفحه‌ ای است وجود دارد که با گرفتن حرارت از مبرد (توسط آب) سبب کندانس کردن (تقطیر) مبرد گازی شکل چیلر و تبدیل آن به مبرر مایع می‌ شود. مبرد گازی شکل خارج شده از کمپرسور چیلر که به شدت داغ است وارد کندانسور شده و از سمت دیگر کندانسور، آب با درجه حرارت پایین (آب خنک شده برگشتی از برج خنک کننده) وارد کندانسور می‌ شود. طی تبادل حرارت صورت گرفته در کندانسور، مبرد گرمای خود را به آب داده و از حالت گاز به مایع تغییر فاز می‌ دهد. آب گرم شده توسط پمپ( پمپ آب گرم) به برج خنک کننده ارسال و در آنجا توسط هوایی که با فن دمیده می شود، خنک می شود تا مجددا دمای آن کاهش یافته و به کندانسور برگردد.

هم زمان با آن نیز در سمت دیگر چیلر یک مبدل حرارتی به نام اواپراتور وجود دارد که بر خلاف کندانسور این بار آب در اواپراتور چیلر سرد می شود تا با پمپ مخصوص، آب سرد شده به مصرف کننده هایی همانند هواساز یا فن کویل ها (برای سرمایش هوایی ساختمان) یا به مصرف کننده های صنعتی (برای خنک‌ کاری یک دستگاه یا فرایند صنعتی) پمپاژ شود. کل ساختار این سیستم که چگونه چیلر و برج خنک کننده در کنار هم کار می کنند و چه ارتباط و تفاوتی با هم دارند در شکل زیر خلاصه شده است.

خرید برج خنک کننده

برای مشاوره و خرید برج خنک کننده می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .


[ بازدید : 36 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساخت دستگاه یخساز صنعتی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]